top of page

DJI Mini 5 Pro: Ρυθμιστικό Καθεστώς ΕΕ vs Υπόλοιπος Κόσμος

  • Εικόνα συγγραφέα: Makdrone
    Makdrone
  • 8 Οκτ
  • διαβάστηκε 2 λεπτά
dji mini 5

DJI Mini 5 Pro: Το Ρυθμιστικό Καθεστώς στην Ευρώπη και τον Υπόλοιπο Κόσμο


Το DJI Mini 5 Pro, η νέα ναυαρχίδα της σειράς “Mini”, έφερε ξανά στο προσκήνιο τη σημασία του ορίου των 250 γραμμαρίων. Το βάρος του συγκεκριμένου drone (252–253 g σε πραγματικές μονάδες) προκάλεσε ανησυχία στους χειριστές σχετικά με το αν διατηρεί την πολυπόθητη κατηγορία C0, που επιτρέπει πτήσεις χωρίς πρόσθετες άδειες σε πολλές χώρες.


Η Ευρωπαϊκή Ερμηνεία: EASA και Κατηγορία C0

Η EASA επιβεβαίωσε επίσημα ότι το DJI Mini 5 Pro παραμένει C0.Ο λόγος; Η ευρωπαϊκή προτυποποίηση prEN 4709-001 προβλέπει ανοχή ±3% στο μέγιστο βάρος απογείωσης κατά τη διαδικασία πιστοποίησης.

🔹 DJI δήλωσε βάρος 249,9 g.🔹 Με την ανοχή, το ανώτατο επιτρεπόμενο φτάνει τα 256,9 g.🔹 Επομένως, οι μονάδες των 252–253 g παραμένουν πλήρως εντός ορίων.

Για τους χειριστές στην ΕΕ αυτό σημαίνει ότι το Mini 5 Pro μπορεί να πετά:

  • Στην Ανοικτή κατηγορία A1,

  • Χωρίς απαίτηση πτυχίου,

  • Με δυνατότητα πτήσης κοντά σε άτομα (τηρώντας πάντα ασφαλείς αποστάσεις).

Η απόφαση έφερε ανακούφιση σε χιλιάδες Ευρωπαίους χειριστές που ανησυχούσαν για την απώλεια του C0.

Η Σκληρή Γραμμή Εκτός Ευρώπης

Αντίθετα, οι περισσότερες μεγάλες αγορές εκτός ΕΕ δεν δέχονται ανοχές βάρους.

  • ΗΠΑ (FAA):Οποιοδήποτε drone πάνω από 250 g απαιτεί υποχρεωτική εγγραφή και Remote ID για αναψυχική χρήση. Καμία ανοχή παραγωγής δεν αναγνωρίζεται.

  • Καναδάς (Transport Canada):Ο πιλότος ευθύνεται να ζυγίσει το drone. Αν είναι ≥250 g, απαιτείται εγγραφή και πιστοποίηση πιλότου.

  • Ηνωμένο Βασίλειο (CAA):Ξεκάθαρη θέση: “Πάνω από 250 g χάνεται το C0”. Μάλιστα, από 1/1/2026 το όριο πέφτει στα 100 g, επεκτείνοντας τις υποχρεώσεις σε πολύ περισσότερους χρήστες.

  • Αυστραλία (CASA):Χαρακτήρισε το Mini 5 Pro ως “small restricted RPA”. Οι πιλότοι πρέπει να εγγράψουν το drone, να λάβουν διαπίστευση μέσω online σεμιναρίου και να τηρούν όλους τους περιορισμούς (π.χ. 5,5 km από αεροδρόμια).

Η διαφορά με την Ευρώπη είναι ξεκάθαρη: εκεί όπου η EASA αναγνωρίζει τη μεταβλητότητα παραγωγής, οι υπόλοιπες αρχές ακολουθούν την απόλυτη γραμμή των 250 g.

Το Παράδοξο της Σχεδίασης

Έρευνες αποκάλυψαν ότι η προσθήκη ενός ηχείου για τον ήχο εκκίνησης αύξησε το βάρος περίπου κατά 3 g. Έτσι, ενώ η DJI θα μπορούσε να κρατήσει τη σειρά κάτω από το όριο, προτίμησε μια επιλογή που οδήγησε σε ρυθμιστικές “παγίδες” για τους χρήστες εκτός ΕΕ.

Τι Σημαίνει για τους Χειριστές

  • Εντός ΕΕ:Οι πιλότοι απολαμβάνουν πλήρη προνόμια C0 και μπορούν να αξιοποιούν το Mini 5 Pro με μεγάλη ευελιξία.

  • Εκτός ΕΕ:Οι χειριστές χάνουν τα πλεονεκτήματα της κατηγορίας micro. Απαιτούνται εγγραφή, πιστοποιήσεις και αυστηρότεροι κανόνες.

Η κατάσταση δημιουργεί ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό χάσμα: η ίδια συσκευή έχει διαφορετικό νομικό καθεστώς ανάλογα με το πού πετάει.

Συμπέρασμα

Το DJI Mini 5 Pro είναι παράδειγμα του πώς οι λεπτομέρειες στον κανονισμό και οι μικρές σχεδιαστικές αποφάσεις μπορούν να επηρεάσουν δραστικά την εμπειρία του χρήστη.

  • Η Ευρώπη επέδειξε πραγματισμό με την ανοχή ±3%.

  • Οι ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, Ηνωμένο Βασίλειο διατήρησαν σκληρή στάση, μετατρέποντας το Mini 5 Pro από “micro” σε “κανονικό” drone.

Η ουσία; Ο πιλότος πρέπει να γνωρίζει όχι μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και το ρυθμιστικό πλαίσιο της χώρας όπου πετά.

 
 
 

Σχόλια

Βαθμολογήθηκε με 0 από 5 αστέρια.
Δεν υπάρχουν ακόμη βαθμολογίες

Προσθέστε μια βαθμολογία

Subscribe to Our Newsletter κόστος

Thanks for submitting!

makdrone  facebook page
    makdrone instagram
    makdrone linkedln
    youtube makdrone

    Πιστοποιημένο Εκπαιδευτικό και Εξεταστικό κέντρο ΣμηΕΑ

    Approved by 

    ΑΠΑ υπα σμηεα
    EASA υπα drone σμηεα
    υπα σμηεα απα

    Drone School

    Registration No: EL-UAS-TC-27

    © 2023 by MAKdRONE

    bottom of page