Ο όρος "U-space" έχει υιοθετηθεί για να περιγράψει τη διαχείριση της κυκλοφορίας μη επανδρωμένων αεροσκαφών για να εξασφαλιστεί η ασφαλής αλληλεπίδραση με άλλες οντότητες που χρησιμοποιούν τον ίδιο χώρο σε αστικές περιοχές και σε οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία.
Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για την προσφορά υπηρεσιών των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, καθώς η υλοποίηση του εναέριου χώρου και των υπηρεσιών U-space επιτρέπει πιο σύνθετες και μη επανδρωμένες επιχειρήσεις πέρα από την οπτική επαφή, όπως οι επιχειρήσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών σε αστικό περιβάλλον, σε ολόκληρο τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Η υλοποίηση του εναέριου χώρου U-space και των υπηρεσιών U-space αποτελεί το πρώτο βήμα προς την ασφαλή ενσωμάτωση της επανδρωμένης και μη επανδρωμένης κυκλοφορίας στον εναέριο χώρο.
Ο EASA προσβλέπει τώρα στα επόμενα βήματα της υλοποίησης του U-space, η οποία θα ξεκινήσει επίσημα σε ολόκληρη την Ευρώπη από τις 26 Ιανουαρίου 2023 με την έναρξη ισχύος του κανονιστικού πλαισίου U-space [κανονισμοί (ΕΕ) 2021/664, (ΕΕ) 2021/665 και (ΕΕ) 2021/666].
Στο εγγύς μέλλον, η εφαρμογή θα συνεχιστεί με τους πρώτους χαρακτηρισμούς εναέριου χώρου U-space και τις πιστοποιήσεις παρόχου υπηρεσιών U-space (USSP). Πέραν της θέσπισης του κανονιστικού πλαισίου, ο EASA θα συνεχίσει να συμβάλλει ενεργά στην υλοποίηση του U-space, πιστοποιώντας παρόχους υπηρεσιών (εκτός ΕΕ) που προτίθενται να παρέχουν υπηρεσίες στην Ευρώπη.
Το U-Space έχει σχεδιαστεί για:
Να μετριάζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με επανδρωμένα αεροσκάφη και μεταξύ ΣμηΕΑ
Διευκόλυνση της αποτελεσματικής και δίκαιης χρήσης του εναέριου χώρου
Ενεργοποίηση ασφαλών πυκνών και σύνθετων λειτουργιών drone (π.χ. Πέρα από την οπτική γραμμή όρασης (BVLOS)
Το U-space υποστηρίζεται από ένα σύνολο νέων υπηρεσιών, που παρέχονται με ψηφιακό και αυτοματοποιημένο τρόπο, σε ορισμένα τμήματα του εναέριου χώρου.
댓글